Jäikö joku?
Katsotaas:
PCC, CPCC, PCEC, PQ, MSC…
Ehkä vielä pari sertifikaattia, mutta mennään näillä!
Aina välillä vastaan tulee asiantuntijoita, joiden asiantuntijuus ei jää epäselväksi. Tai siis jää, koska kirjainrimpsut nimen perässä eivät sano tuon taivaallista.
Fakta on tämä: asiakas – eli hän, joka ostaa sitä, mitä sinä myyt – on kiinnostunut yhdestä asiasta. Voitko arvata mitä se on? Arvaa…arvaa…
Ei – väärin! (töööööt!!!!)
Se EI ole sinä, eikä sinun palvelusi, eikä sinun osaamisesi, eikä sinun lemmikkikotilosi kuoren paksuus.
Asiakas on kiinnostunut siitä, miten sinä voit poistaa häntä jäytävän, ahdistavan ja hermoja kuristavan ongelman.
Jos asiakkaalla on haaste, juokse karkuun.
Jos hänellä on ongelma, juokse tykö – ja sano: minä voin puhaltaa pipin pois. Äläkä herran nimessä tyrkytä hänelle laastariksi tai operaation korvikkeeksi kirjaimia rivissä (etenkään konsonantteja, koska ne ovat yök…yök….yököttäviä!).
Anna hänelle lopputulos, ja pistä sille nimi ja hintalappu.
Meillä eskimoiden maassa tuota osataan vähän huonosti. Amerikassa, paremmin. Muistan tältä istumalta monta vokaalititteliä, kuten The Results Guy™, ja…no, enpä muista enempää tältä istumalta, mutta idea on selvä.
Heitä ne konsonantit pois ja laita nimesi peliin.
Asiakkaasi kiittävät ja tienaat paremmin.
